PERSBERICHT - Galoppade Heeten werkt met aangepast programma wegens hitte

Gepubliceerd op 24 juli 2019 21:00

#galoppade2019

Vanuit het oogpunt van paardenwelzijn zal het programma van de Galoppade, de Hippische Kampioenschappen van Overijssel, te Heeten op vrijdag en zaterdag a.s. worden aangepast. Geen eenvoudige klus om, in een zeer kort tijdsbestek, het programma opnieuw in te delen en rekening te houden met de beschikbaarheid van alle officials en vrijwilligers. Hierbij worden de belangen van paarden, deelnemers, officials, vrijwilligers en publiek zo goed mogelijk behartigd.

De onderdelen die gepland waren op vrijdag zullen beginnen om 7.00 uur en de laatste combinatie is om ca. 10.30 klaar. De geplande kür op muziek als finale voor de Z2- en ZZL-dressuur en de viertallen kur op muziek komen te vervallen. De Bixie-onderdelen voor de jongste paardensporters worden niet op vrijdag verreden maar op een nader te bepalen moment.

Zaterdag is het aanvangstijdstip vervroegd naar 8.00 uur en zullen de springonderdelen in de klassen L, M, Z en ZZ nu verreden worden over één manche. Ca. 13.00 uur is op zaterdag het gehele programma afgerond.

Er worden diverse maatregelen getroffen voor verzorging van de paarden en het verkorten van het verblijf van de paarden op het wedstrijdterrein.
Uiteraard blijft publiek welkom om in de ochtenduren van fraaie paardensport te genieten op Landgoed Groot Zwaaftink te Heeten. Beide dagen is de toegang gratis. Voor actuele dagindelingen en startlijsten zie www.knhsregiooverijssel.nl.

Op zaterdag 3 augustus wordt nog de Galoppade voor pony’s verreden, daarvoor lijken de voorspellingen voorlopig gunstiger.

www.knhsregiooverijssel.nl

Bron: Jacqueline Kolkman, Organisatie Galoppade Heeten 2019